Retargeting / remarketing lijst instellen


Met retargeting (ook wel remarketing genoemd) kan je de bezoekers op je website nog een keer bereiken met een Google Ads campagne. Om deze lijst met bezoekers op te bouwen moet je dit wel eerst instellen in je Google Analytics account. Als je dit gedaan hebt houdt Google de bezoekers bij (door middel van cookies). Het is heel simpel deze in te stellen.

Stap 1 Adwords account?

- Als je nog geen Google Ads account hebt, maak deze dan eerst aan. Heb je die wel, ga dan naar stap 2.
- Ga naar ads.google.com en maak een account aan (onder dezelfde mailaccount als je Analytics account).
- Als je dat gedaan hebt klik je rechtsboven in je scherm op het tandwielicoontje en klik je op 'Accountinstellingen'. Klik bij 'Voorkeuren' (links in je scherm) op 'Autocodering' en schakel deze in.
- Ga vervolgens naar analytics.google.com en klik op 'Beheerder' (bovenaan pagina grijze balk).
- Klik bij 'Property' (midden in scherm) op 'Ads links' en koppel je Google Ads account (volg de stappen).

Stap 2 Retargetinglijst maken

Heb je al een Google Ads account, check dan eerst of 'Autocodering' is ingeschakeld (zie hierboven: Google Ads account -> Accountinstellingen -> Voorkeuren -> inschakelen).
- Ga naar analytics.google.com, log in en klik op Beheerder (bovenaan pagina grijze balk).
- Klik bij 'Property' (midden in scherm) op 'Remarketing' en vervolgens op 'doelgroepen'.
- Zorg bij 'Weergave' dat de juiste Analytics account ingesteld is. Bij de 'Bestemmingsaccount' selecteer je de tiencijferige code en klik op ´Volgende stap´.
- Klik vervolgens op 'Inschakelen' en Google verzamelt nu de bezoekers.
 
Heb je vragen over het instellen van de retargeting lijst bij Analytics of het inzetten van de Google Ads retargeting campagne? Neem dan contact met ons op.